لولا داسیلوا؛ از بازداشت به اتهام فساد تا وزیر شدن در کابینه برزیل

لولا داسیلوا؛ از بازداشت به اتهام فساد تا وزیر شدن در کابینه برزیل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لولا داسیلوا رئیس جمهوری سابق برزیل باردیگر به صحنه سیاسی این کشور باز می گردد. او که طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ زمام امور را در برزیل در دست داشت، پس از

آگهی

لولا داسیلوا رئیس جمهوری سابق برزیل باردیگر به صحنه سیاسی این کشور باز می گردد. او که طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ زمام امور را در برزیل در دست داشت، پس از این به عنوان رئیس کابینه دولت دیلما روسف رئیس جمهور فعلی برزیل و متحد سیاسی اش انجام وظیفه خواهد کرد. سمتی که وی عهده دارش شده بالاترین پست دولتی در برزیل است و می تواند مصونیت قضایی را برای وی به همراه داشته باشد.

لولا داسیلوا که به تازگی در ارتباط با پرونده فساد مالی و پولشویی در کمپانی نفتی پتروبراس متهم و به طور موقت بازداشت شده بود پس از آزادی کلیه اتهام های مطرح شده را رد و تاکید کرد بیمی از تحقیقات قضایی ندارد.

گفته می شود انتصاب لولا از سوی دیلما روسف به عنوان رئیس کابینه برای جلوگیری از زندانی شدن وی صورت گرفته است. روسف که میزان محبوبیتش در پایین ترین حد ممکن قرار دارد و به دلیل اتهام مشارکت در فساد خود نیز در آستانه عزل قرار گرفته، به نوعی با نزدیک شدن به چهره ای کاریزماتیک مانند دا سیلوا به دنبال آخرین دستاویزها برای ماندن در قدرت است.

یکی از سناتورهای برزیلی که خود نیز از جمله مظنونان پرونده فساد مالی شرکت پتروبراس است، روز سه شنبه رئیس جمهور و ارودگاهش را به مانع تراشی بر سر تحقیقات قضایی این پرونده متهم کرد.

حدود سه میلیون نفر روز یکشنبه گذشته در برزیل در اعتراض به وضعیت حاکم در این کشور دست به تظاهرات زدند و خواستار کنار رفتن دیلما روسف از قدرت شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

ماجرای بولسونارو و جواهرات اهدایی عربستان؛ رئیس جمهور پیشین برزیل هرگونه اقدام «غیرقانونی»را منکر شد

حامیان رئیس جمهوری برزیل: زندان عزم لولا را برای مبارزه با فقر تقویت کرد