مقامات هند از توافق با رهبران قوم جت خبر می دهند

مقامات هند از توافق با رهبران قوم جت خبر می دهند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات هند از توافق با رهبران قوم جت به منظور پایان دادن اعتراضات اعضای این طبقه در شمال هند خبر می دهند. این تظاهرات که در اعتراض به عدم استخدام در

آگهی

مقامات هند از توافق با رهبران قوم جت به منظور پایان دادن اعتراضات اعضای این طبقه در شمال هند خبر می دهند. این تظاهرات که در اعتراض به عدم استخدام در نهادهای دولتی و عدم امکان تحصیل در دانشگاههای هند آغاز شده تاکنون به مرگ دست کم ۱۹ نفر در اثر شلیک گلولۀ پلیس منجر شده است.

یکی از این معترضان می گوید: «نسل جوان طبقۀ جت در حال از دست رفتن است. ما این خواسته ها را برای بهبود زندگی نسل جوانتر می خواهیم. دولت باید هرچه سریعتر به ما پاسخی در مورد تایید طرح اشتغال بدهد. ما تا زمانیکه این شرط انجام نشود به اعتراض ها ادامه می دهیم.»

معترضان ضمن تخریب جاده های منتهی به دهلی، اقدام به آتش زدن خودروها و قطارها در این منطقه کرده اند.

تظاهرات کنندگان همچنین روز گذشته با تخریب کانالی که بخشی از آب دهلی نو را به این شهر انتقال می دهد، پایتخت را با بحران آب روبرو کردند. ارتش توانسته است کنترل مجدد این کانال آب را به دست بگیرد اما به گفتۀ مقامات شهری دهلی، به دلیل تخریب قسمتی از سازه های این کانال، انتقال آب به پایتخت با دشواری ممکن است و نزدیک به ۱۰ میلیون نفر با کمبود آب روبرو هستند. دولت در شهر دهلی نو آب را جیره بندی کرده است و برای صرفه جویی بیشتر روز دوشنبه مدارس این شهر را نیز تعطیل کرد.

منابع نزدیک به دولت هند می گویند شرکت کنندگان در این تظاهرات که از چند روز پیش و در ایالت پنجاب آغاز شده است، تاکنون بیش از دو میلیارد روپیه معادل ۲۹ میلیون دلار خسارت به ساختمان ها و نهادهای دولتی در این ایالت وارد کرده اند.

این اعتراض ها همچنین بیش از ۱۵۰ مجروح برجای گذاشته است.

طبقۀ جت ۲۹ درصد از جمعیت ایالت هاریانا را تشکیل می دهد و بیشتر آنها کشاورز هستند. خشکسالی اخیر در شمال هند موجب شده که بسیاری از اعضای این قوم شغل و درآمدی نداشته باشند و همین امر خود یکی از دلایل اعتراض های جت هاست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در مورد طبقات محروم در نظام کاست هند بیشتر بدانیم

پایتخت تشنه و گرما‌زده؛ وزیر نیرو: آب تمام نقاط تهران وصل است

انرژی زمین‌گرمایشی؛ اروپا چگونه از سفره‌های آبی زیرزمینی گرما تولید می‌کند؟