شبه نظامیان کرد دست داشتن در انفجار آنکارا را رد کردند

شبه نظامیان کرد دست داشتن در انفجار آنکارا را رد کردند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروه های نزدیک به یگان های مدافع خلق کردستان از جمله پ کا کا و اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه اتهام دست داشتن در حمله روز چهارشنبه آنکارا را رد کردند

آگهی

گروه های نزدیک به یگان های مدافع خلق کردستان از جمله پ کا کا و اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه اتهام دست داشتن در حمله روز چهارشنبه آنکارا را رد کردند. دولت ترکیه شبه نظامیان کرد را به عنوان عاملان حمله خونبار در این شهر معرفی کرده است.

غریب حسو، از اعضا اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه می گوید: «ترکیه از پیشروی نیروهای اتحاد دموکراتیک و “ی پ گ” بسیار ناراحت است. آنها می خواهند ما را به طرف مرز بکشانند تا به مواضع آنان حمله کنیم. می خواهند ما را به انجام عملیات در خاک خودشان تحریک کنند تا بهانه ای برای مداخله در خاک ما داشته باشند.»

مقامات ارشد ترکیه بعد از حادثه آنکارا بی درنگ کردها را متهم کرده و تهدید کردند که در سوریه و عراق از آنها انتقام می گیرند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بعد از عیادت مجروحان انفجار آنکارا گفت: «حتی اگر رهبران اتحاد دموکراتیک و پ کا کا بگویند که ارتباطی با این قضیه ندارند، اطلاعاتی که در اختیار وزارت کشور و دستگاه امنیتی ماست ثابت می کند که آنها این کار را کرده اند.»

تهدید مقامات ترکیه روز پنج شنبه عینیت یافت و بمب افکن های این کشور با برخاستن از پایگاه هوایی دیاربکر، چندین موضع نیروهای پ کا کا در شمال عراق را بمباران کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سایه وحشت بر استانبول بعد از حمله آنکارا

انفجار بمب جان شش سرباز ارتش ترکیه را در دیاربکر گرفت

دولت ترکیه شبه نظامیان کرد را مسئول انفجار خودرو در آنکارا دانست