اسرائیل در نظر دارد بخشی از اراضی کرانه باختری را مصادره کند

اسرائیل در نظر دارد بخشی از اراضی کرانه باختری را مصادره کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اسرائیل می گوید برای مصادره بخش وسیعی از اراضی حاصلخیز در سرزمین های اشغالی واقع در کرانه باختری رود اردن برنامه ریزی کرده است. این اراضی به وسعت ۱۵۴

آگهی

اسرائیل می گوید برای مصادره بخش وسیعی از اراضی حاصلخیز در سرزمین های اشغالی واقع در کرانه باختری رود اردن برنامه ریزی کرده است.

این اراضی به وسعت ۱۵۴ هکتار در دره اردن و در نزدیکی شهر اریحا واقع شده است. اسرائیل پیشتر در این منطقه به احداث شهرک های یهودی نشین دست زده بود.

مصادره زمین های کرانه باختری توسط اسرائیل پیش از این نیز خشم فلسطینی ها را برانگیخته بود و هم اکنون احتمالا با انتقادهای بین المللی همراه باشد.

صائب عریقا٬ مذاکره کننده ارشد فلسطینی در واکنش به این موضوع گفت: «جامعه بین الملل از آقای نتانیاهو خواسته تا شهرک سازی را متوقف کند. اما واکنش او افزایش شهرک سازی و مصادره زمین های فلسطینی هاست. آنها از او خواسته اند تا راه حل دو دولت و بازگشت به مرزهای سال ۱۹۶۷ را بپذیرد اما او در پاسخ می گوید در قاموس من و از نگاه من دولت فلسطینی معنایی ندارد٬ تنها یک چیز وجود دارد دولتی با دو نظام یعنی آپارتاید.»

بنیامین نتانیاهو٬ نخست وزیر اسرائیل که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد به داووس سوئیس سفر کرده در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه این اراضی گفت: «سوالات زیادی در مورد اراضی مطرح است و این موضوع عادی شده. فکر می کنم مساله٬ اراضی نیست. هنوز هیچ تصمیمی در مورد این زمین ها گرفته نشده. برعکس تصمیم گرفته ام در صورت تمایل مقام های فلسطینی با آنها بر سر صلح مذاکره کنم.»

از سوی دیگر اسرائیل در کرانه باختری شش ساختمانی را که به سرمایه اتحادیه اروپا و برای امور بشردوستانه احداث شده بود ویران کرده است. این ساختمان ها در منطقه ای حساس میان بیت المقدس و دریای سیاه واقع شده و پناهگاهی است برای بادیه نشینان.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نوجوان فلسطینی مظنون به قتل دستگیر شد

دو هفته ناآرام در کرانه باختری رود اردن با ده ها کشته

پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل برافراشته شد