اعتراض بیکاران در تونس به خشونت کشیده شد

اعتراض بیکاران در تونس به خشونت کشیده شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز چهارشنبه تظاهرات صدها تن که برای اعتراض به بیکاری در شهر قصرین تونس به خیابان آمده بودند، به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان

آگهی

روز چهارشنبه تظاهرات صدها تن که برای اعتراض به بیکاری در شهر قصرین تونس به خیابان آمده بودند، به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گازاشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرد. درگیری ها از شامگاه سه شنبه شدت گرفت و روز چهارشنبه مردم در برابر یک ساختمان دولتی در قصرین تجمع کردند.

یکی از جوانان بیکار می گوید: «ما برای حق خودمان برای داشتن شغل مبارزه می کنیم. تنها راهی که حرف ما را بشنوند، تظاهرات است. پنج سال است که ما همین را می خواهیم، ولی پاسخی نمی دهند.»

فرد دیگری می گوید: «ما یک خانواده هشت نفری هستیم و خواهرم خرج مان را می دهد. او فارغ التحصیل دانشگاه است اما رفتگری می کند. ۲۳۴ دینار (۱۱۰ دلار) برای هشت نفر، می توانید تصور کنید؟ ما مستأجریم و سه سال است که صاحبخانه می خواهد ما را بیرون کند. نمی دانم هر روز صبح به چه امیدی باید بیدار شوم.»

ناآرامی ها در تونس از روز شنبه و در پی مرگ یک جوان بیکار معترض آغاز شد. این جوان که به نشانه اعتراض از تیر چراغ برق بالا رفته بود، بر اثر برق گرفتگی جان باخت. در درگیریهای شهری دیگر در تونس نیز یک مأمور پلیس کشته شده است.

قصرین، شهر کوچک محرومی است که در استانی به همین نام در مرکز و غرب تونس قرار دارد. این شهر در نزدیکی شهر «سیدی بوزید» و در دامنه منطقه ای کوهستانی واقع شده که اسلام گرایان افراطی نیز در آن حضور دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

ادامه اعتراض پزشکان در کره‌جنوبی؛ هزاران نفر با وجود ایجاد اختلال در مراقبت‌های بهداشتی تجمع کردند