گروگانگیری در هتلی در بورکینافاسو دست کم ۲۰ کشته برجای گذاشت

گروگانگیری در هتلی در بورکینافاسو دست کم ۲۰ کشته برجای گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عملیات نیروهای امنیتی بورکینافاسو برای نجات گروگان ها در «اوآگادوگو»، پایتخت همچنان ادامه دارد. پس از آنکه مهاجمان مسلح جمعه شب با حمله به رستوران و

آگهی

عملیات نیروهای امنیتی بورکینافاسو برای نجات گروگان ها در «اوآگادوگو»، پایتخت همچنان ادامه دارد. پس از آنکه مهاجمان مسلح جمعه شب با حمله به رستوران و هتلی مجلل در پایتخت چند نفر را به گروگان گرفتند٬ پلیس نیز وارد عمل شد. به گفته منابع بیمارستانی در جریان این حمله دست کم ۲۰ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شده اند.

در بین قربانیان اتباعی از کشورهای آمریکا، چین و روسیه هم دیده می شوند.

حمله به هتل اسپلاندید (که عمدتا اقامتگاه اتباع کشورهای غربی است) حدود ساعت هشت شب به وقت محلی روی داد. آخرین گزارش ها از ادامه درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان در داخل هتل حکایت دارد. در همین حال گفته می شود دوازده تن از گروگان ها آزاد شده اند.

شاخه القاعده در مغرب اسلامی مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. به گفته شاهدان عینی حمله به این رستوران و هتل پس از انفجار دو خودرو بمب گذاری شده روی داد. دست کم ۱۲ خودرو در خیابان های اطراف هتل طعمه آتش شده اند.

سفارت فرانسه در بورکینافاسو از آنچه روی داده به عنوان «حمله ای تروریستی» یاد کرده و آن را هشداری به اتباع فرانسوی ساکن این کشور دانسته است. بیش از ۳۵۰۰ تبعه فرانسوی در بورکینافاسو اقامت دارند. در همین حال نیروهای ویژه فرانسوی در بخش هایی از حومه اوآگادوگو مستقر شده اند.

هتل اسپلاندید در یک منطقه تجاری پایتخت واقع شده و عمدتا پذیرای اتباع کشورهای غربی و کارکنان سازمان ملل است.

این حمله دو ماه پس از آن روی می دهد که هتل رادیسون بلو در باماکو٬ پایتخت مالی هدف حمله مهاجمان مسلح قرار گرفت و در جریان آن بیش از ۲۰ نفر جان باختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی در بورکینافاسو

روایت شاهدان از حمله القاعده به کافه ای در بورکینافاسو

عوامل حملات خونین در پایتخت بورکینافاسو از پا درآمدند