تیراندازی شدید در منطقه مسلمان نشین بانگی در روز برگزاری رفراندوم

تیراندازی شدید در منطقه مسلمان نشین بانگی در روز برگزاری رفراندوم
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک منطقه مسلمان نشین بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی یکشنبه ۱۳ دسامبر در روز برگزاری «رفراندوم قانون اساسی جدید» این کشور شاهد تیراندازهای شدید

آگهی

یک منطقه مسلمان نشین بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی یکشنبه ۱۳ دسامبر در روز برگزاری «رفراندوم قانون اساسی جدید» این کشور شاهد تیراندازهای شدید بود. بدنبال این تیراندازها صلحبانان سازمان ملل متحد در این منطقه مستقر شدند.

جمهوری آفریقای مرکزی از ماه مارس ۲۰۱۳ میلادی بخاطر درگیری شورشیان اغلب مسلمان موسوم به سلکا و شبه نظامیان مسیحی موسوم به آنتی بالاکا دچار تنش و بی ثباتی و خشونت های فرقه ای است.

در این سال تنش ها وقتی اوج گرفت که شورشیان سلکا، فرانسوا بوزیزه، رئیس جمهوری مسیحی این کشور را از قدرت برکنار کردند و برای مدت کوتاهی قدرت را در دست گرفتند.

یکی از شهروندان جمهوری آفریقای مرکزی در خصوص اهمیت برگزاری همه پرسی روز یکشنبه گفت:«قانون اساسی ما حاضر است و این حق ماست که به آن رای دهیم. اگر ما حقیقتا می خواهیم تا دولت و کشور در بهبود امور از تمام توانشان بهره ببرند همه باید امروز برویم و رای دهیم.»

جمهوری آفریقای مرکزی در ۲۷ دسامبر نیز شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی خواهد بود. با نزدیک شدن زمان این انتخابات بیم این می رود که خشونت های فرقه ای شدت گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رای اجباری نوجوانان در پایتخت سیاسی اروپا؛ بلژیکی‌های ۱۶ و ۱۷ ساله‌‌ باید در انتخابات شرکت کنند

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد

جایگاه و مفاهیم زن و خانواده در قانون اساسی ایرلند؛ رای «نه» در صدر آرا همه‌پرسی قرار گرفت