واکنشهای جهانی به سخنان توهین آمیز دونالد ترامپ علیه مسلمانان

واکنشهای جهانی به سخنان توهین آمیز دونالد ترامپ علیه مسلمانان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سخنان توهین آمیز دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، علیه مسلمانان با واکنشهای متعددی در ایالات متحده و جهان

آگهی

سخنان توهین آمیز دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، علیه مسلمانان با واکنشهای متعددی در ایالات متحده و جهان مواجه شده است. حتی دولت چین سخنان ترامپ را محکوم کرده است. رهبران مذاهب مختلف در نیویورک دست در دست هم سخنان ترامپ را توهین به تمامی ادیان حاضر در ایالات متحده خواندند.

در بریتانیا بیش از ۳۰۰ هزار تن از شهروندان طوماری امضا کرده اند و طی آن از پارلمان خواسته اند ورود ترامپ به بریتانیا ممنوع شود.

دونالد ترامپ همچنین اعلام کرده بود که در لندن، مناطقی وجود دارد که مرکز افراطی گری است و شهردار لندن در پاسخ به ترامپ گفت: “او را به لندن دعوت می کنم به جای جای شهر می برم تنها نگرانی ام از این است که نمی خواهم شهروندان لندن را در خطر مواجه با دونالد ترامپ قرار دهم.”

همزمان دیپلم دکترای افتخاری که دانشگاه اسکاتلند به او اهدا کرده بود از او پس گرفته شد. سخنان ترامپ که با اعتراض نامزدهای حزب جمهوریخواه نیز مواجه شده است می تواندعامل اخراج ترامپ از این حزب نیز شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد جمهوریخواهان از دونالد ترامپ به خاطر اظهارات جنجالی علیه مسلمانان

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت