گرایش بیشتر مردم آمریکا به خرید آنلاین در روز «جمعه سیاه»

گرایش بیشتر مردم آمریکا به خرید آنلاین در روز «جمعه سیاه»
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حراج بزرگ در آمریکا موسوم به “جمعه سیاه” سالانه هزاران هزار شهروند را راهی فروشگاهها و مراکز فروش این کشور می کند تا از اجناسی که تخفیفهای بسیار بالا

آگهی

حراج بزرگ در آمریکا موسوم به “جمعه سیاه” سالانه هزاران هزار شهروند را راهی فروشگاهها و مراکز فروش این کشور می کند تا از اجناسی که تخفیفهای بسیار بالا به آنها تعلق گرفته سود برند. روز حراج بزرگ هر سال همزمان با آخرین جمعه ماه نوامبر و یک روز پس از روز شکرگزاری برگزار می شود.

یک خریدار می گوید: «حدود ساعت سه و نیم صبح اینجا آمدم و درهای فروشگاهها ساعت ۵ صبح باز شد، بنابراین یک ساعت و نیم منتظر ایستادم . اما با توجه به خریدی که انجام دادم، خوشحالم.»

برگزاری حراج بزرگ، سنتی قدیمی در آمریکا محسوب می شود که به کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا نیز راه یافته است. آمارها نشان می دهد حدود ۷۷ درصد خرده فروشان در این کشور در این روز اجناس خود را حراج می کنند.

شانون ادوارد، مدیرعامل شرکت «استیلوکو» می گوید: «جمعه سیاه روزی است که مردم در همه جای دنیا بیشترین خرید را می کنند. به استثنای روز مجردها در چین. بنابراین روز بسیار مهمی است.»

آمارها نشان می دهد طی سالهای اخیر تمایل مردم در ایالات متحده به خریدهای اینترنتی و حراج آنلاین بیشتر شده است. امری که موجب شده میزان فروش مراکز خرید در جمعه سیاه با افت نسبی مواجه شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عزم مجلس فرانسه برای ممنوعیت تبلیغات جمعه سیاه: جمعه‌ها را دوباره سبز کنید

برپایی روز حراج بزرگ در آمریکا

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت