فرار مردم آفریقای مرکزی از درگیری مسلمانان و مسیحیان

فرار مردم آفریقای مرکزی از درگیری مسلمانان و مسیحیان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی تشدید خشونت های فرقه ای در بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی صدها نفر روز دوشنبه خانه های خود را ترک کردند و به اماکن امن پناه بردند. در چند

آگهی

در پی تشدید خشونت های فرقه ای در بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی صدها نفر روز دوشنبه خانه های خود را ترک کردند و به اماکن امن پناه بردند.

در چند روز گذشته تیراندازی میان مسلمانان و مسیحیان آفریقای مرکزی دست کم چهار نفر کشته و ده تن زخمی شدند. افراد مسلح همچنین دهها خانه را به آتش کشیده اند.

یکی از ساکنان شهر می گوید: « خلع سلاح در آفریقای مرکزی انجام نشده و به همین دلیل جنگ ادامه دارد. اگر خلع سلاح در کار بود درگیری ها به اینجا کشیده نمی شد. عرب ها سلاح به دست می گیرند به محله ها می روند، آدم کشی می کنند و رسانه ها حرفی نمی زنند.»

از سال ۲۰۱۴ میلادی یازده هزار نیروی سازمان ملل متحد و ۹۰۰ سرباز فرانسوی به منظور حفظ صلح و جلوگیری از خشونت ها در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر شده اند.

بسیاری از ساکنان پایتخت آفریقای مرکزی با انتقاد از ارتش این کشور و نیروهای بین المللی آنها، را به عملی متهم می کنند.

سازمان ناظران حقوق بشر نیز در بیانیه ای مسئولیت این نیروها را در حمایت از غیرنظامیان “بسیار سنگین و حساس” خواند و از آنها خواست تا “پیش از آن که حمام خون به راه بیفتد” نقش پررنگ تری ایفا کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

آیا رئیس باند مخوف «باربیکیو» که خود را «رابین‌هود خدا ترس» می‌نامد قدرتمندترین فرد هائیتی است؟

تصاویری از فضای خشونت‌بار در «پورتو پرنس» هائیتی در پی گریختن هزاران زندانی