نتانیاهو: یک روحانی فلسطینی هیتلر را به نابودی یهودیان تشویق کرده بود

نتانیاهو: یک روحانی فلسطینی هیتلر را به نابودی یهودیان تشویق کرده بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که یک مفتی فلسطینی ایده نابود کردن یهودیان را به هیتلر داده بود و خود او در ابتدا چنین قصدی نداشت. این

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که یک مفتی فلسطینی ایده نابود کردن یهودیان را به هیتلر داده بود و خود او در ابتدا چنین قصدی نداشت. این ادعای آقای نتانیاهو توسط بسیاری از محققان سرشناس رد شده است.

آقای نتانیاهو در کنگره جهانی صهیونیسم گفت: «حملاتی که در سالهای ۱۹۲۰، ۱۹۲۱ و ۱۹۲۹ به جامعه یهودیان می شد تحت تاثیر تعلیمات مفتی بیت المقدس، حاج امین الحسینی صورت گرفته بود. او به دلیل نقشی پررنگی که در تحریک کردن نازیها داشت بعدا توسط دادگاه نورنبرگ تحت تعقیب قرار گرفت. او سپس به بریتانیا رفت.»

نخست وزیر اسرائیل افزود: «هیتلر در آن زمان به دنبال نابود کردن یهودیان نبود. او فقط می خواست که یهودیان را تبعید کند، اما حاج امین به هیتلر گفت که اگر یهودیان را تبعید کنی، آنها دوباره بازمی گردند. او سپس در پاسخ به هیتلر که پرسیده بود باید چه کار کند گفت: آنها را بسوزان.»

نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه راهی آلمان شد تا با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار کند. آقای نتانیاهو قرار بود چند هفته قبل به برلین برود اما ناآرامیها در سرزمینهای فلسطینی و اسرائیل، باعث شد که او این سفر را به تعویق بیاندازد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنگلا مرکل برخلاف نتانیاهو، تنها آلمان نازی را مسئول هولوکاست برشمرد

اسطرلاب هزار ساله با نمادهای باورمندان سه دین ابراهیمی؛ ابزاری که گمان می‌کردند شیء بی‌ارزشی است

حراج آنلاین برای فروش کارتون جنجالی پیامبر اسلام به پایان رسید