جنجال تازه در آمریکا بر سر موضع اسلام ستیزانه دونالد ترامپ

جنجال تازه در آمریکا بر سر موضع اسلام ستیزانه دونالد ترامپ
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا با سکوت در برابر سخنان اسلام ستیزانه در یک جلسه، جنجال تازه ای برپا کرد. روز جمعه

آگهی

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا با سکوت در برابر سخنان اسلام ستیزانه در یک جلسه، جنجال تازه ای برپا کرد. روز جمعه در یک نشست تبلیغاتی در ایالت نیوهمپشایر، فردی با گفتن این که رئیس جمهوری فعلی آمریکا مسلمان است و آمریکایی نیست، وجود مسلمانان در آمریکا را را مشکلی برای این کشور خواند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این رویداد گفت: «این یک راهبرد شوم است که بسیاری از سیاستمداران جمهوریخواه خود را سرگرم آن کرده اند. بعضی از آنها گمان می کنند که راهبرد موفقیت آمیزی است اما پیامدهایی هم دارد، به حدی که توانایی آنها در اداره کشور را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد. تأثیراتی بر صندوق های رأی هم خواهد داشت، اما من باور دارم که رأی دهندگان به حد کافی دقت می کنند.»

آقای ترامپ بدون رد اظهارات فرد حاضر در آن جلسه و ضمن تأیید تلویحی آن، گفت که باید به «بسیاری از چیزها» پرداخته شود.

هیلاری کلینتون، نامزد سمت ریاست جمهوری از حزب دموکرات هم در انتقاد به آقای ترامپ گفت: «او باید می دانست که پرسش آن فرد به معنی پا را از محدوده فراتر گذاشتن بود. پرسش درستی نبود. او از همان اول نباید اجازه می داد که چنین سخنان شرم آوری در یک جلسه پرسش و پاسخ که در آن حضور داشت مطرح شود.»

این نخستین بار نیست که موضع گیری های دونالد ترامپ در صحنه سیاسی آمریکا جنجال به پا می کند. او پیش از این هم علیه مکزیکی ها و مهاجران غیرقانونی در آمریکا مواضع خصمانه ای ابراز کرده بود.

روز چهارشنبه گذشته گروهی از مخالفان آقای ترامپ برای اعتراض به سیاست های ضد مهاجرت و «نژادپرستانه» او، در خارج از محل سخنرانی اش در کالیفرنیا تجمع کرده و علیه او شعار دادند.

بر اساس نظرسنجی ها، آقای ترامپ در صدر نامزدهای جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

۸۰ درصد مردم آمریکا می دانند که باراک اوباما متولد آمریکاست، اما ۲۹ درصد از آنها گمان می کنند که رئیس جمهورشان مسلمان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ میتینگ انتخاباتی خود را در شهر دالاس برگزار کرد

صحبت های توهین آمیز دونالد ترامپ درباره یک مجری زن

دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا شد