بخش آخر تعریض آبراه پاناما آغاز شد

بخش آخر تعریض آبراه پاناما آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بخش نهایی عملیات تعریض آبراه پاناما با آبگیری سد سلولی جدید آغاز شد. این سد سلولی یک آبگیر غیر همسطح است که مسیر جدیدی برای حرکت کشتی ها از طریق

آگهی

بخش نهایی عملیات تعریض آبراه پاناما با آبگیری سد سلولی جدید آغاز شد. این سد سلولی یک آبگیر غیر همسطح است که مسیر جدیدی برای حرکت کشتی ها از طریق آبراه پاناما باز می کند.

آب گیر پنج میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و هر ساعت حدود چهل و یک هزار متر مکعب آب اقیانوس اطلس از طریق پنج دریچه وارد آن می شود.

عملیات ساخت این آبگیر در سال ۲۰۰۶ آغاز شد.

هر ساله حدود ۳۲۰ میلیون تن بار از طریق آبراه پاناما جابجا می شود و انتظار می رود حجم حمل و نقل پس از پایان تعریض افزایش یابد.

یکی از مسئولان کانال می گوید: «ما در طول پروژه لحظات حساسی را گذراندیم، در دو مقطع کار متوقف شد. بارها لحظات سختی میان پیمانکاران و مقامات کانال پیش آمد. به هر جهت ما همیشه بر روی تکمیل کار تمرکز کردیم. بخش احساسی امروز این است که سرانجام نور را در انتهای تونل دیدیم.»

پس از پایان عملیات، کشتی های پهن تر تا ظرفیت ۱۲ هزار کانتیر که دو و نیم برابر بیش از ظرفیت کانتینری کنونی است قادر به عبور از آبراه پاناما خواهند بود. کانال پاناما با ۷۷ کیلومتر طول، دو اقیانوس اطلس و آرام را به هم متصل می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها