مشکلات و رسوایی های فوتبال به روایت تلویزیون های اروپایی

مشکلات و رسوایی های فوتبال به روایت تلویزیون های اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در چشم انداز این هفته به بررسی مشکلات فوتبال می پردازیم. رسوایی هایی که هفته گذشته دنیای توپ گرد در اروپا را تحت تاثیر قرار داد. کتک خوردن یک هوادار

آگهی

در چشم انداز این هفته به بررسی مشکلات فوتبال می پردازیم. رسوایی هایی که هفته گذشته دنیای توپ گرد در اروپا را تحت تاثیر قرار داد.

کتک خوردن یک هوادار از پلیس در مقابل فرزندش

با پرتغال شروع می کنیم جایی که یکشنبه گذشته یکی از هوادارن تیم بنفیکا در حاشیه برگزاری یک مسابقه فوتبال مقابل فرزندش مورد ضرب و شتم مامور پلیس قرار گرفت.

به گزارش تلویزیون ار ت پ پرتغال تنها سی ثانیه ویدیو کافی بود تا یک مامور پلیس این کشور به یکی از منفورترین چهره های این روزها تبدیل شود.

فیلیپ سیلوا سی سال دارد و از شش سال پیش به عنوان مامور پلیس خدمت می کند. او فردی است که یکشنبه گذشته با باتوم به ژوزه ماگالایش یکی از هواداران تیم بنفیکا حمله کرد و وی را درمقابل چشمان دو فرزند و نیز پدرش کتک زد.

او علاوه بر ایفای نقش اول در ویدیوی جنجالی مسئول تامین امنیت انبارهای قسمت شمالی استادیوم دام آفونسو انریکه در گیمارش نیز بود که درست در زمان وقوع این درگیری بخشی از آن که به نگهداری تجهیزات باشگاه ویتوریا اختصاص داشت، مورد غارت قرار گرفت و از آن فیلمبرداری شد.

فیلیپ سیلوا به عنوان مسئول تامین امنیت این مکان در زمان وقوع حادثه در محل خدمت خود حضور نداشته است. هنگام ضرب و شتم در خارج استادیوم که هنوز توضیحی در مورد آن ارائه نشده، دهها تن از هواداران براحتی وارد انبارها شده و آنجا را غارت کرده اند.

رسوایی در فوتبال ایتالیا

تلویزیون رای ایتالیا از رسوایی جدید درفوتبال این کشور گزارش کرده است. همه چیز با یک شنود تلفنی شروع و مشخص شد مسئولان یک تیم دسته چهارمی درایتالیا با رئیس یک باند تبهکاری در منطقه کالابریا تماس گرفته اند.

بر اساس این شنود ماریو موکسدانو رئیس این باشگاه می خواهد تیمش به هر قیمتی که شده صعود کند. مرد مافیایی می گوید او میخواهد با یک تیم نالایق برنده شود اما برای اینکار باید سر کیسه را شل کند.

تحقیق از همین جا آغاز شد.اداره مبارزه با باندهای تبهکاری در کاتانزارو وارد ماجرا می شود تا در رسوایی جدید فوتبال ایتالیا موسوم به «فوتبال کثیف» هشتاد نفر مورد سوء ظن قرار گیرند و پنجاه تن نیز دستگیر شوند. مدیران، مربیان و بازیکنان این تیم در جریان این رسوایی به اعمال مجرمانه و تبانی ورزشی متهم شده اند.

درخواست فلسطین برای اخراج اسرائیل از فیفا

تلویزیون سوئیس از کشیده شدن دامنه مناقشه فلسطین ـ اسرائیل به فیفا گزارش کرده است. فلسطینیان به دلیل مشکلاتی که اسرائیل برای بازیکنان و به خصوص تیم ملی فلسطین ایجاد کرده اند خواستار اخراج اسرائیل از فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا شده اند. درخواستی که علیرغم سفر سپ بلاتر به رام الله و بیت المقدس تلاش وی برای نزدیک کردن دو طرف به یکدیگر بی نتیجه ماند.

یک خریدار چینی برای باشگاه سوشو فرانسه

شبکه سه تلویزیون فرانسه در گزارشی از چهره یک ثروتمند چینی که قرار است باشگاه سوشو فرانسه را خریداری کند، پرده برداشت. این فرد صاحب یک کارخانه تولید لامپ در چین است و گفته می شود قرار است این باشگاه با سابقه فرانسوی را که مالکیت آن در اختیار شرکت پژو است به مبلغ هفت میلیون یورو خریداری کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاخ سفید از ادامه مذاکرات برای انجام سفر لغو شده هیات اسرائیلی به آمریکا خبر داد

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت