موفقیت چشمگیر حزب ملی اسکاتلند در انتخابات سراسری بریتانیا

موفقیت چشمگیر حزب ملی اسکاتلند در انتخابات سراسری بریتانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب ملی اسکاتلند با کسب ۵۶ کرسی به سومین حزب بزرگ بریتانیا از نظر تعداد کرسی در مجلس عوام این کشورتبدیل شده است. این حزب که خواهان استقلال از

آگهی

حزب ملی اسکاتلند با کسب ۵۶ کرسی به سومین حزب بزرگ بریتانیا از نظر تعداد کرسی در مجلس عوام این کشورتبدیل شده است.

این حزب که خواهان استقلال از بریتانیا است در این انتخابات موفق شد تقریبا تمامی کرسی های اسکاتلند را به خود اختصاص دهد، کرسی هایی که تاکنون عمدتا در اختیار حزب کارگر در اسکاتلند بودند.

نیکلا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند در این باره گفت: «به نظر من “تاریخی” یکی از کلماتی است که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. اما در شرایط کنونی حتی نمی دانم این لغت می تواند بیانگر اهمیت آنچه رخ داده است باشد یا خیر. ورق سیاست در اسکاتلند برگشته است. این یک نتیجه بسیار بزرگ بود. شاهد نوساناتی بودیم که هیچگاه در تاریخ سیاست وستمینستر رخ نداده بود. این نشان دهنده یک خواست آشکار برای تغییر در
اسکاتلند است و این خواستی بسیار قدرتمند است که صدای اسکاتلند بلند تر شنیده شود و این وظیفه ۵۶ عضو حزب است که راهی مجلس عوام می شوند.»

الکس سلموند، رهبر سابق این حزب نتیجه انتخابات را بزرگترین چرخش در صحنه سیاسی بریتانیا از نیمه اول قرن نوزدهم خواند و گفت که “شیر اسکاتلند به غرش درآمده است”.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد

کشتی‌سوزی وایکینگ‌ها در شتلند اسکاتلند در جشنواره موسوم به «آپ هلی آ»

تحقیقات ضدفساد پلیس اسکاتلند؛ نیکلا استورجن ساعتی پس از بازداشت آزاد شد