اسرائیل؛ احتمال شکست نتانیاهو بر اساس نتایج نظرسنجی ها

اسرائیل؛ احتمال شکست نتانیاهو بر اساس نتایج نظرسنجی ها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با نزدیک شدن به انتخابات روز سه شنبه اسرائیل، نظرسنجی های منتشر شده گویای آنست که ائتلاف «اتحاد صهیونیست» با کسب چهار کرسی بالاتر از حزب لیکود خواهد

آگهی

با نزدیک شدن به انتخابات روز سه شنبه اسرائیل، نظرسنجی های منتشر شده گویای آنست که ائتلاف «اتحاد صهیونیست» با کسب چهار کرسی بالاتر از حزب لیکود خواهد ایستاد.

همچنین دهها هزار نفر از مردم اسرائیل و گروههای مخالف دولت نتانیاهو هفته گذشته، با شعار«اسرائیل خواهان تغییر است» در تل آویو دست به اعتراض زده اند.

یکی از شهروندان تل آویو پایتخت اسرائیل می گوید: «نتانیاهو دیگر قادر به انجام کاری نیست، ما به یک انقلاب نیاز داریم، انقلابی که با شرایط کنونی هماهنگ باشد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با هشدار به رای دهندگانی که نمی خواهند از حزب او حمایت کنند می گوید: «من واقعا نگرانم. به نظر من هر کسی که این شکاف را ببیند، می فهمد که فقط سه روز برای پر کردن آن وقت داریم، در غیر این صورت لیونی و بوجی (اسحاق هرتزوگ) در اینجا، در اسرائیل و با حمایت عرب ها نخست وزیر خواهند شد.»

مردم در تجمعات خود خواهان تغییر در اولویت های دولت اسرائیل و توجه بیشتر به مسائلی همانند مسکن، بهداشت و هزینه های زندگی هستند. موضوعاتی که بیشتر از سوی حامیان احزاب چپ و میانه مطرح می شود.

اسحاق هرتزوگ از رهبران اپوزیسیون معتقد است که مشکل اصلی شهروندان اسرائیل مسکن است.
او در پاسخ به این سوال که «فکر می کنید تغییری در راه است؟» می گوید: «ما برای تغییر کار می کنیم و تلاش می کنیم که اتفاق بیافتد. هنوز راه درازی باقی مانده اما امیدارم که برنده شویم.»

منتقدان نتانیاهو می گویند که او بیشتراز آنکه روی مسائل اقتصادی تمرکز کند، بیش از اندازه روی موضوعات تکراری مانند امنیت ملی تاکید می کند. مشکل دیگر آقای نتانیاهو برای پیروزی فهرست مشترک احزاب عرب اسرائیلی برای انتخابات است که احتمال ائتلاف آنها با احزاب اپوزیسیون وجود دارد. با این حال اگر ائتلاف «اتحاد صهیونیست» موفق به کسب اکثریت نشود، نتانیاهو برای یک دوره دیگر به نخست وزیری انتخاب خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت

تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در غزه؛ نتانیاهو سفر هیات اسرائیلی را به آمریکا لغو کرد