دانش آموزان پاکستانی به مدرسه بازگشتند

دانش آموزان پاکستانی به مدرسه بازگشتند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جان به دربردگان حادثه کشتار دانش آموزان در پیشاور پاکستان پس از نزدیک یکماه وقفه، روز دوشنبه به مدرسه بازگشتند. در روز بازگشایی این مدرسه وابسته به

آگهی

جان به دربردگان حادثه کشتار دانش آموزان در پیشاور پاکستان پس از نزدیک یکماه وقفه، روز دوشنبه به مدرسه بازگشتند.

در روز بازگشایی این مدرسه وابسته به ارتش، تدابیر امنیتی در پیشاور افزایش یافت و دانش آموزان با مراسم ویژه ای مورد استقبال قرار گرفتند. ژنرال رحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان با حضور در این مدرسه ضمن استقبال از دانش آموزان با معلمان نیز گفتگو کرد.

سید عبید حسین، یکی از این دانش آموزان است که می گوید: «من دانش آموز سال دوم مدرسه دولتی ارتشم. مادرم در آن حادثه کشته شد ولی من از بازگشت به مدرسه نمی ترسم و درس خواهم خواند.» محمد علی، دانش آموز دیگر می گوید: «ما نگران شبه نظامیان نیستیم. ما از حملاتشان نمی ترسیم. به مدرسه می رویم و درس می خوانیم چراکه این حق اساسی ماست.»

شانزدهم دسامبر سال گذشته میلادی حمله شبه نظامیان طالبان به مدرسه ای در پیشاور جان یکصد و پنجاه تن را گرفت. از این تعداد 134 تن دانش آموز بودند. دولت پاکستان از این حمله به عنوان مرگبارترین عملیات طالبان یاد می کند. پس از این حادثه بیشتر مدارس سراسر پاکستان تا روز دوشنبه در تعطیلی به سر بردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان به دلیل فروش هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت