نتانیاهو: وزرا کودتا کردند

نتانیاهو: وزرا کودتا کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با اخراج وزرای دادگستری و دارایی از کابینه خود در صدد انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است. نخست وزیر

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با اخراج وزرای دادگستری و دارایی از کابینه خود در صدد انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

نخست وزیر اسرائیل گفته است که انتقادات برخی احزاب در دولت ائتلافیش را دیگر بر نمی تابد و امیدوار است در پی انتخابات دولتی یکپارچه را رهبری کند.

نتانیاهو در سخنان روز سه شنبه خود گفت: «در یک کلام این یک کودتا است که ادامه کار دولت و اداره مملکت را غیرممکن می کند. در نتیجه ساعاتی پیش به دفتر نخست وزیری فرمان دادم که نامه های استعفا دو وزیر، خانم لیونی و آقای لپید را آماده کنند.»

یائیر لپید، وزیر پیشین دارایی رهبر حزب میانه رو «یش عتید» است که در انتخابات گذشته با کسب ۱۹ کرسی به دومین حزب بزرگ پارلمان اسرائیل تبدیل شد. آقای لپید بر سر برخی طرح های اقتصادی و سیاسی از جمله حذف مالیات خرید مسکن و لایحه «کشور یهود» با نتانیاهو اختلاف نظر داشت.

خانم لیونی نیز که رهبر حزب تازه تاسیس «هاتنوا» است با اعلام مخالفت با طرح های نخست وزیر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است تا به گفته وی مردم اسرائیل بین «صهیونیسم» او و «افراط گیری» نتانیاهو یکی را انتخاب کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟

آیا اسرائيل میان حمله به ایران و تهاجم نظامی به رفح مجبور به انتخاب است؟

حمله احتمالی به ایران چه خطراتی برای اسرائیل خواهد داشت؟