بازسازی شرکت فیلیپس به بار نشسته است

بازسازی شرکت فیلیپس به بار نشسته است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت هلندی فیلیپس، تولید کننده ابزار الکترونیک، روز دوشنبه با افزایش چشمگیر ارزش سهام خود روبرو شد. ارزش هر سهم این شرکت در بازار آمستردام با 5.76 درصد افزایش به بیست یورو و ده سنت رسید که مدیون فروش بیش از پیش بینی ها در سه ماهه سوم سال جاری بود.

درحقیقت فیلیپس سودآوری خود را سال به سال افزایش داده است.

سود خالص این شرکت در سه ماه سوم امسال به 170 میلیون یورو یعنی بیش از دو برابر رسیده است. کل درآمد فیلیپس نیز به خاطر افزایش تقاضا در بازارهای نوظهور رشدی جهشی برابر با چهارده درصد داشت. در آمریکا نیز از یک هفته فروش بالا برخوردار بود، اگرچه در اروپا اندکی کاهش را تجربه کرد.

خبر خوب دیگر برای این شرکت، افزایش درآمد در تمام بخش های آن بود: چه در سیستم های پزشکی، چه تولید سیستم های روشنایی و چه فروش ابزار الکترونیک.

این نتایج به ویژه زمانی قابل ملاحظه است که زیان شدید فیلیپس در سال 2011 را درنظر آوریم. یعنی زمانی که این شرکت برای بهبود شرایط خود ناگزیر از حذف هزاران فرصت شغلی، کاهش هزینه ها و تمرکز مجدد بر نوآوری در واحدهای تولید کننده تجهیزات پزشکی و سیستم های روشنایی شد.

این استراتژی که مورد ستایش سرمایه گذاران قرار گرفت، ارزش سهام فیلیپس را در سال جاری و تاکنون بیش از بیست درصد افزایش داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیلان مثبت "کارفور" در پایان سال ۲۰۱۲

بازگشت موفق آلکاتل به بازار بورس

تاثیر بحران اقتصادی بر فعالیتهای "اچ اند ام"